ALGEMENE VOORWAARDEN

Laatst bijgewerkt: 24 maart 2025

1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Scrubmaatje: De commerciële schoonmaakdienstverlener, gevestigd aan ‘s-Herenstraat 80A, 3155 SM Maasland.
  • Opdrachtgever: De natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met Scrubmaatje.
  • Overeenkomst: De overeenkomst tussen Scrubmaatje en de opdrachtgever met betrekking tot schoonmaakdiensten.
  • Diensten: Alle door Scrubmaatje aangeboden schoonmaakdiensten, inclusief reguliere schoonmaak, dieptereiniging, desinfectie en aanvullende services.
  • Werkgebied: De regio waarin Scrubmaatje haar diensten aanbiedt, zoals overeengekomen met de opdrachtgever.

2. Toepasselijkheid

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten en diensten van Scrubmaatje, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

2.2. Eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.3. Door gebruik te maken van de diensten van Scrubmaatje, stemt de opdrachtgever in met deze algemene voorwaarden.

3. Offertes en Overeenkomsten

3.1. Alle offertes van Scrubmaatje zijn vrijblijvend en 30 dagen geldig, tenzij anders vermeld.

3.2. Een overeenkomst komt tot stand nadat de opdrachtgever schriftelijk of mondeling akkoord is gegaan met de offerte of opdrachtbevestiging.

3.3. Scrubmaatje behoudt zich het recht voor om opdrachten te weigeren zonder opgaaf van redenen.

4. Uitvoering van de Diensten

4.1. Scrubmaatje voert de werkzaamheden uit conform de overeengekomen specificaties en kwaliteitsnormen.

4.2. De opdrachtgever is verplicht om alle noodzakelijke medewerking te verlenen, zoals het toegankelijk maken van de schoon te maken ruimtes.

4.3. Scrubmaatje behoudt zich het recht voor om de dienstverlening tijdelijk op te schorten in geval van overmacht, zoals extreme weersomstandigheden, pandemieën of andere onvoorziene omstandigheden.

5. Tarieven en Betaling

5.1. Alle tarieven zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld.

5.2. Facturen dienen binnen 14 dagen na factuurdatum te worden voldaan, tenzij schriftelijk anders bovereengekomen.

5.3. Bij niet-tijdige betaling behoudt Scrubmaatje zich het recht voor om een incassoprocedure te starten en  wettelijke rente en incassokosten in rekening te brengen.

5.4. Scrubmaatje kan haar tarieven jaarlijks aanpassen op basis van marktontwikkelingen en inflatie.

6. Annulering en Wijzigingen

6.1. Annulering van een geplande schoonmaakdienst dient minimaal 48 uur van tevoren te worden doorgegeven. Bij latere annulering wordt 50% van de overeengekomen kosten in rekening gebracht.

6.2. Wijzigingen in de overeenkomst kunnen alleen in onderling overleg en schriftelijk worden doorgevoer

7. Aansprakelijkheid en Klachten

7.1. Scrubmaatje is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het gebruik van haar diensten, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid.

7.2. De opdrachtgever dient eventuele klachten binnen 24 uur na de uitgevoerde dienst schriftelijk te melden.

7.3. Indien een klacht gegrond wordt bevonden, zal Scrubmaatje de schoonmaak opnieuw uitvoeren of een passende oplossing bieden.

8. Vertrouwelijkheid en Privacy

8.1. Scrubmaatje en haar medewerkers behandelen alle informatie van de opdrachtgever vertrouwelijk.

8.2. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met ons Privacybeleid.

9. Overmacht

9.1. Scrubmaatje is niet aansprakelijk voor vertragingen of het niet nakomen van verplichtingen als gevolg van overmacht, waaronder stakingen, brand, pandemieën, stroomstoringen of andere onvoorziene omstandigheden.

9.2. In geval van overmacht zal Scrubmaatje de opdrachtgever zo spoedig mogelijk informeren en samen naar een oplossing zoeken.

10. Beëindiging van de Overeenkomst

10.1. Beide partijen kunnen de overeenkomst beëindigen met een opzegtermijn van één maand, tenzij anders overeengekomen.

10.2. Scrubmaatje behoudt zich het recht voor om de overeenkomst per direct te beëindigen indien de opdrachtgever de verplichtingen niet nakomt of in geval van faillissement van de opdrachtgever.

11. Toepasselijk Recht en Geschillen

11.1. Op alle overeenkomsten tussen Scrubmaatje en de opdrachtgever is het Nederlands recht van toepassing.

11.2. Geschillen worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. Indien dit niet mogelijk is, zullen geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in het arrondissement waar Scrubmaatje is gevestigd.

12. Contactgegevens

Voor vragen of verzoeken met betrekking tot deze privacyverklaring kunt u contact met ons opnemen via:
Scrubmaatje ‘s-Herenstraat 80A, 3155 SM Maasland
KVK  nummer   96705345 
BTW nummer   NL005226460B46
085 212 7669
contact@scrub-maatje.nl
www.scrub-maatje.nl

Door gebruik te maken van de diensten van Scrubmaatje stemt u in met deze algemene voorwaarden.